Forum

Nieuwste vragen

Merel verzamelt platte keien

Eergisteren zag ik een merel paar die platte stenen verzamelde uit ons grindpad. De keien werden verzameld onder een auto op onze oprit. Uiteindelijk wel een stuk of 30 allemaal platte keien.
Kan iemand dit gedrag verklaren

Onbekende zwam

Goedemorgen forum, weten jullie ook de naam van deze zwam.Hij zat op een half vergane boomstam,een eik of een beuk, moeilijk te zien.Een paar weken geleden gefotografeerd in de bossen bij Kolham.Gr. Anna.I

vogels soort ??

In mijn tuin vliegen in groepjes kleine vogels die van boom naar boom in dansende beweging. Vogel is op de borst wit, spitse snavel en bruin/grijze vleugels.

Gele Wasplaat?

Dag forum, vandaag 10-11-2021 een foto gemaakt Tussen de Venen bij Muntendam. Zelf denk ik dat het een gele Wasplaat is.Hij stond in een berm met gras en mos.Groet,Anna.

Welk insect is dit.

Dit insect zat vanmorgen buiten op de vensterbank. Lengte plm. 15 mm zonder de sprieten. Erg donker van kleur behalve aan het achtereind. Hoog op de poten en lange sprieten. Welk insect kan dit zijn? Bij voorbaat dank voor een reactie.

Zwam...??

Zag dit verschijnsel op twee plaatsen tussen mos dat op een boomstam groeit in mijn tuin. Misschien weet iemand van het Forum wat dit kan zijn...vriendelijke groet, Henny