Forum

Nieuwste vragen

Welke spin is dit?

Ik heb een spin gevangen die erg veel wegheeft van spinnen die normaal door het huis struinen, maar deze heb ik nog nooit “zo” gezien. Ik heb weinig verstand van spinnen en spinachtigen, maar dit lijkt voor mij een doodnormale kruisspin… met twee enorme bollen als uitsteeksel op zijn kop. Ik h...

Maanvis

Zou de vondst van de dode maanvis niet te maken hebben met klimaatverandering. Het water wordt warmer, stromen veranderen en kwallen driiven met deze stromingen mee. En de maanvis volgt de kwallen.

Welk uitwerpsel

Denk dat dit een uitwerpsel is,al beetje door de regen minder geworden. Er zaten enorm veel haren tussen. Vandaag op foto gezet bij planken wambuis ede

Welke vogel is dit?

Zie bijlage.
Iemand enig idee welke vogel of wat dan ook dit is? Nu al 24 uur bezig. Niet kunnen vinden. Iedere paar minuten dit geluid. Zit ergens in woonwijk.
https://photos.app.goo.gl/1pExrz3wv133SzJ36

Wespennest geplunderd

Welk dier kan dit geweest zijn?Het was een vrij groot wespennest (deze zomer continu minstens 20+ wespen voor het vlieggat)Nu is het door een of ander dier leeggeroofd. De ingang van het nest is ongeveer 8-10cm in doorsnede. Dit is duidelijk iets meer dan het voorheen was.