Welk dier doet dit?
In het Schinkelbos (Amstelveen) trof ik een boom aan die van zijn bast was ontdaan. Op ze boom zitten rare krassen. En onderaan de boom lagen krullen van bast.
In het Schinkelbos (Amstelveen) trof ik een boom aan die van zijn bast was ontdaan. Op ze boom zitten rare krassen. En onderaan de boom lagen krullen van bast.
In een boom van mijn tuin hangt een nestkastje voor de mezen. Die hebben er vorig jaar er ook jongen in groot gebracht. Maar in de herfst heeft een grote bonte specht het kastje verbouwd, zodat de opening voor hem of haar groot genoeg was. Maar er tot nog toe geen gebruik van gemaakt. Deze week zate...
Welke zwam is dit ???gevonden op mijn plaats ...waar hij spontaan onderop een muur groeide ...
Bij ons in de vijver zit een hele andere eend. Welke soort is de rechtse??
Hallo allemaal,Heeft er iemand van jullie een idee wat de naam is van dit groene beestje?Ik ben wel wat aan het zoeken geweest en kwam ik uit op De Groene Eikenbladroller?....Maar ik weet het niet zeker. Het zou leuk zijn dat ik de naam erbij kan vermelden....Deze foto heb ik al wat jaartjes eerder ...
Wie weet van welke dier deze drol is?
Dag Jeanette,je zou wel eens helemaal gelijk kunnen hebben wat betreft “de nimf van de zwervende bochelwants”…het eerste segment van de antennes is inderdaad niet gekleurd.wel hebben ze van die lange poten. Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat het een nimf van de Zwervende bochelwants...
L.s.Wij hebben een stukje land in het natuurgebied "de Loet", gemeente Krimpenerwaard. Eind vorig jaar is een populier omgewaaid en in het water terecht gekomen. Wij zagen dat van de takken die nog boven water uitstaken, de schors was afgebeten. Bij het opruimen van de boom, op vrijdag 11 februari 2...
Dag allemaal!Al een hele tijd geleden kon ik deze (beetje wazige) foto nemen, maar ik twijfel nog steeds of het een kraai of raaf is, iemand het definitieve antwoord? :) Alvast bedankt!