Forum

Nieuwste vragen

Sterrenmos, welke ?

Groeit weelderig op een gesneuvelde boom, vermoedelijk een Grove den (Spanderswoud)De verse kapsels leken wel speerpunten. Is dit Gewoon sterrenmos ?Hgr. Helga

Welke vogel is dit?

In het weiland, tussen de bossen van het Landgoed de Wulperhorst. Hippend in de wei, met z’n tweeen vanmorgen onder het ontbijt.Wie weet het, dank, Jeanet

Wat is dit

Op het strand bij de zandmotor Van den haag kwamen we deze rondjes tegen,ze zijn bruin en hard,wie kan ons helpen. Het waren er tientallen

Muurplantje met mini bloemen

In Hilversum kwam ik dit plantje tegen op een stenen muur tussen de voegen. Blaadjes waren zo’n 3 cm langer en bloempje niet meer dan 5 mm. En dus nu al in bloei!

Weten jullie welke soort dit is?

Stikstof beleid

Met het stikstofplan van Belgie is tot 2030 3,6 miljard euro gemoeid. Ons Nederlands beleid kost 25 miljard tot 2035. Kan iemand het verschil in kosten verklaren?

Larve van…??

Deze kleine larve (ongeveer 3 -4 mm) zag ik onder een steen in mijn tuin, terwijl ik op zoek was naar springstaartjes. Dacht eerst dat het een jonge pissebed was. Hij lag een beetje gekruld. Maar toen ik door de lens keek zag ik dat het toch iets anders was.Misschien weet het Forum raad…vriendelij...

Petitie tegen desastreuze onkruidverdelger glyfosaat.

De onkruidverdelger glyfosaat (Roundup) mag in ons land nog steeds gebruikt worden.Het doodt niet alleen gewassen, maar heeft ook desastreuze gevolgen voor dieren.Mensen kunnen er kanker van krijgen. in de VS lopen duizenden aanklachten tegen de producent.Monsanto wil ook na 2022 het gif blijven pro...

mannetje of vrouwtje ?

Gisteren in de tuin van mijn oma. Ik denk dat het een sperwer is maar weet niet of het een M of een V is. Mijn oma zei dat ik dit wel mocht vragen. Dank u wel, Natan