Forum

Nieuwste vragen

Kramsvogel, koperwiek, zanglijster, of grote lijster?

Mijn vriend en ik (beginnende vogelaars) zijn vanmiddag wezen vogelen in een bosje achter de julianatoren. Hier zagen wij deze vogel (mogelijk in een grotere groep vogels, althans dat vloog later weg en we hoorden behoorlijk veel gekwetter). We kwamen er alleen niet uit wat deze vogel zou kunnen zij...

Houtduif loopt steeds achteruit

In mijn tuin komt al de hele winter al een houtduif. Sinds kort loopt hij heel gek achteruit. In eerste instantie dacht ik aan een paringsritueel. Maar hij doet het ook als er geen andere houtduiven in de buurt zijn.Weet iemand wat voor gedrag dit is? Filmpje...

Welk bot?

Op de zandmotor liggen er vele vondsten. Bij deze vondst is de vraag wat het is. Volgens iemand daar is het mischien een mammoetbot. Graag zou ik willen weten of dat idd zo is. Vr gr everdien

hoedje

Beste Forumleden,Graag je mening omtrent dit 'hoedje' alsjeblieft. -(vergroeid met mos?) Op met mos belkeed eind hout - klein tikkie tegenaan gegeven - bleef stug staan. hoogte zo'n 7 cm. gezien; 26-02-2022 -Dank

Bladinsekt

In de vijver van mijn broer in Velp zag ik het diertje op bijgaand foto kruipen. Ook zag ik veel kokerjuffers. De diertjes met blaadjes hebben aan de bovenkant en onderkant drie blaadjes. ik heb er drie zo rond zien kruipen. Is dit ook een kokerjuffer en hoekige de blaadjes erop?

Ze zijn er. De jonge Futen.

22 febr. waren ze al van het nest en veilig en warm op de rug. Maar het is me niet gelukt ze zichtbaar te fotograferen. Dan maar deze. Maar ook dit is toch wel een mooi plaatje.Groeten, Dump.

Wat is dit

Op de zandmotor aan zee, deze steen gevonden van 3cm groot in de macrolens zie je dat die glimt allemaal schitteringen heeft als de zon erop schijnt

Waar is dit een cocon van

Of is het nog een cocon? Wij vonden het op tafel in de woonkamer. Heeft iemand enig idee??;-)Ik had meerdere foto's, maar mocht er maar 1 uploaden, het beestje is ongeveer 3 kwart lengte van een kleine lucifer!