Forum

Nieuwste vragen

Wezel?

Deze knapperd liep gisteren rond 1530 uur in onze tuin in elst gld. Ging regelmatig rechtop staan. Helaas hebben we hem alleen op film gezien (kleine wildcamera ca 20 cm boven de grond) en niet in het echt. We kunnen daardoor niet goed inschatten hoe groot hij is. Is dit een wezel?

kortschildkever ?

Vanmiddag weer een tijd doorgebracht op de Groene Wal.Daar vond ik bijgaande kever. De beweging van het achterlijf deed mij aan een kortschildkever denken. Ik weet, dat kortschildkevers zelden vanaf foto te determineren zijn. Het gaat mij er om, of het inderdaad een kortschildkever is....

Spar of dennenboom

Ik dacht dat dit een Servische spar is, maar het zou ook een Spaanse dennenboom kunnen zijn, ze hebben allebei van die rode kegeltjes. Weet iemand misschien welke naam juist is?

welke gaasvlieg ?

Vanmiddag gevonden op de Groene Wal hier in Gouda. Er groeit esdoorn, wilg, populier, brandnetel, look zonder look, fluitenkruid, enz. Er zijn sloten.Als ik een foto invoer op wwarneming.nl krijg ik van obsidentify de suggestie: Cixius spec. [79.3%]. Volgens mij is het beslist geen cicade!Voer ik e...