Forum

Nieuwste vragen

Plaksel uit de eiken

Ik woon in een eikenlaan in Bunnik. Sinds begin mei zit alles in mijn voortuin onder plaksel. Lopend op het tuinpad voel en hoor je je voeten lostrekken en ook bankje en planten zitten onder een plaklaagje. Luizen? En hoe lang gaat dit duren? Ik kan me niet herinneren dat ik het in de afgelopen 30 j...

Ontfrommelen libel vleugels

Op vrijdag 6 mei, rond 15 uur bij de vijver op landgoed Kring van Dorth, zag ik meerdere pas uitgekomen smaragdlibellen. Een had mooi rechte vleugels en vloog weg. Anderen hadden flink verkreukelde vleugels. Trekken die nog recht? Ik zat er een poos naast maar zag weinig verbetering.

Van wie is dit poepje

Van welk dier is dit poepje.
Hij was redelijk vers, er zaten 2 maden in. Onverteerd , maar leefden niet meer ,dus waarschijnlijk niet gegeten door (of heb ik dat mis).
Er zat verder niets herkenbaars in. Stonk ook niet echt, dus volgens mij geen poepje van hond(je) of kat.
Er...

Onbekende watervogel

Tijdens mijn verblijf op Ameland zag ik aan de kant van een watertje een vogel op nest. Ik herken deze vogel helaas niet. Kunnen jullie mij daarmee helpen?

Wat voor vogeltje is dit?

Gister (2 mei '22) troffen mijn kids helaas dit piepkleine dode vogeltje aan in onze tuin. Vlak onder een mezenkastje, maar volgens mij waren daarin nog nooit meesjes geweest. Wie weet wat voor vogeltje dit is?