geel spinsel op lavendel
Op 24 juni ontdekte ik dit spinsel, 2 cm groot in Krimpen a/d IJssel. Er bewoog niets in, tot op 13 juli. Er was maar één exemplaar in het hele lavendelbed.
Op 24 juni ontdekte ik dit spinsel, 2 cm groot in Krimpen a/d IJssel. Er bewoog niets in, tot op 13 juli. Er was maar één exemplaar in het hele lavendelbed.
Nachtvlinder op de muur hoogezand ongeveer 25 mm groot naam onbekend.
Groet.
Geert.
YouTube link beneden
Zojuist was ik een avondwandeling aan het maken terwijl ik een insect van oprecht de grootte van mijn hand op het raam bij de overburen zag. Ik durfde niet dichterbij te filmen, voor het geval ik als een soort creep betrapt werd (dus sorry voor de slechte kwalitei...
Ik ben benieuwd wat het bruine kapsel is op een meidoorn
Ik ben benieuwd wat het bruine kapsel is op een meidoorn
Gisteren tijdens een wandeling door het heuvelland van Gulpen in een machinaal gesnoeide houtwal in een vlierboom op ongeveer 2,00 meter hoogte ontdekte ik in de vork van takken dit nest met klei bodem.De kleikom heeft de grote van een flinke halve kokosnoot. Er liggen enkele kersen pitten in van de...
In mei fotografeerde ik in Spanje een griel met een soort doolhofpatroon op de rug. Dit verenkleed zie ik nergens terug in de determinatiegidsen. Gaat het hier om een juveniel exemplaar (zie foto)?
Deze prachtige vlinder zat in de taxus, maar weet de naam niet. Ik denk dat het een nachtvlinder is.Wie kan mij helpen. Alvast mijn dank en vriendelijke groet, Natan
Welk insect heeft hier een prooi te pakken ? Zou graag de naam willen weten, alvast dank.Vriendelijke groet van Natan