Forum

Nieuwste vragen

Ruscus aculeatus

In mijn tuin al een jaar of vijf een Stekelige Muizendoorn, als polletje meegebracht uit Zuid-Frankrijk. In beschrijvingen tweehuizig. Maar nu zie ik toch een besje. Van de beschreven locaties op de Floron verspreidingsatlas liggen er twee in het westen en één hoog in het noorden. Mijn tuin staat ...

Welke vogel is dit?

Ik heb deze vogel gefotografeerd in het oosten van Duitsland, op de Mecklenburger Seenplatte, een gebied met een gevarieerd bos, meren en kleine dorpjes. Dit was in Ankershagen, tegenover het Schliemanmuseum. Wat grootte betreft, lijkt hij mij ongeveer zo groot als een duif. Hij kwam aanvliegen in e...

tsja

Een mooie gevleugelde, maar wat het is? Gevonden op dezelfde plaats als het vervellingshuidje van mijn vorige vraag.

vervellingshuidje van ...

Vanmorgen gevonden. Er staat els, berk, hazelaar, brandnetel en nog het één en ander. Het lijkt niet op het vorige vervellingshuidje van de esdoornhalsbandwants vind ik, maar wat het wel is ? Ik heb geen idee.

Nestje verlaten

Hallo,ik heb een vraag.Tot 3x toe heb ik koolmeesjes in mijn vogelhuisje gehad en hadden ze eitjes gelegd. Maar na een tijdje verlaat het vogeltje het nestje. Zonder de eitjes te hebben uitgebroed. De eitjes zijn helemaal gaaf. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?Het kooitje hangt hoog genoeg, er kunnen...