Zeldzame vlinder?
Toevoeging aan mijn bericht van zojuist: foto
Toevoeging aan mijn bericht van zojuist: foto
Op eerste pinksterdag dit jaar, voor in de middag, zag ik een heel klein zwart vlindertje, met knaloranje lijf en rode ogen.
Het deed me denken aan een motvlinder. Het was nabij Drouwen, bij een wandeling bij het Boomkroonpad.
Kan iemand mij vertellen wat het was en of het ee...
Vanmiddag op brandnetel een rechtopstaande pop van een Aziatisch lhb gevonden; het leek net of "draadjes" de pop overeind hielden. ik vrees, dat het gewoon toeval is en niets met de pop te maken heeft.
Vogeltje vangt vlinder en eet hem op , dit zag ik gebeuren vanmorgen op mijn terras.In al die jaren dat ik leef(68) heb ik dat nog nooit gezien.Gebeurt dit veel?
Sinds enkele dagen zie ik meestal aan de toppen van de venkel dit mini beestje .lk heb er een foto van gemaakt, ik hoop , dat iemand het herkent l Die venkel is eigenlijk voor de vlinders bedoeld .
vanmorgen gevonden op bloem bramenstruik; nog geen cm groot; in copula; Obsidentify geeft als beste mogelijkheid meikever; dat lijkt me onzin; maar wat dan wel?dit is de enige foto die ik kon maken
Bij mijn buurman staat een distel in zijn tuin.ruim 2,5 mtr hoog, en 1,5 mtr in doorsnede.een zilver kleurige plant.Ik vind het een pronk juweel omdat hij veel groter is dan de andere planten.Mijn buurman heeft een wilde tuin.Hij heeft een long ziekte en daarom onderhoud ik dit voor hem.er hebben er...
In mijn tuin ontdekte ik op 16 juni een digitalis plant met een voor mij ongewone bloeiwijze. Komt dit vaker voor? Ik heb het nog nooit gezien.Jan KoksLantie 155512NG Vessem
Beste ornithologen!wij voeren met veel plezier de vogels, ook nu nog in de lente en de zomer. Ze krijgen vogels pinda’s in een voedersilo. De spechten, gaaien, mussen en mezen eten er met veel plezier van en de tortelduiven ruimen de restjes op. Kan het kwaad, om de vogels nu nog te voeren ? Of ma...