vlinder
Deze vlinder is zeldzaam dacht ik.
Deze vlinder is zeldzaam dacht ik.
Deze plant komt in tweevoud spontaan op tussen de nieuwe aanplant. Het silhouet oogt als een brandnetel met lichtgroene bladeren. Volgens Obsidentify is het een Stachys Palustris. Kan dat kloppen met deze lichte bloemkleur?
Dit zou de tijd van de vuurvliegjes (gloeiwormen) moeten zijn. In Heerlen zouden ze op meerdere plekken te vinden zijn, maar hoe ik ook zoek, ik vind ze niet. Ze zijn actief vlak na zonsondergang, bij vochtige bosranden. Hebben andere mensen ze wel al gezien?
in Albanië zag ik, dicht bij water het insekt op de foto vliegen.Is het een vlinder of een ander insekt?
Dit insect zat tussen het gras in bruinig van boven en een geel lijf aan de onderkant. Ik heb het gezien in Duitsland in de Eifel. Op obs. Krijg ik zwart beertje. Maar daar ben ik niet zeker van. Wie weet de naam.
BVD Ans.
welke paddenstoel is dit, gezien op een amerikaanse eik in de Achterhoek
Welke vogel is dit?Bleef rustig voor me zitten, Oostvaardersplassen
Vanochtend deze kever in tuin gevonden op schildersverdriet. ObsIdentify en iNaturalist willen er beide een wants van maken, maar daar geloof ik niet in.
Goedemorgen,
Vandaag hebben wij voor de tweede dag op rij poep in onze tuin gevonden. Beiden keren op de tegels en een vergelijkbare afmeting.
De poep is ca. 9 cm lang en is deels waterig. Dit was gisteren ook zo en kan niet door regen komen.
De geur valt mee. ...