vervellingshuidje van ...
Vanmiddag gevonden op de Groene Wal in Gouda. Veel brandnetel en braam, afgezien van diverse boomsoorten.Op grond van de kleur en de poten denk ik aan een streepdijblindwants, maar ben er niet zeker van.
Vanmiddag gevonden op de Groene Wal in Gouda. Veel brandnetel en braam, afgezien van diverse boomsoorten.Op grond van de kleur en de poten denk ik aan een streepdijblindwants, maar ben er niet zeker van.
Vandaag gefotografeerd in een vogelhut op park de Hoge Veluwe, nabij Otterloo. Het lijken allemaal jonge vogels. Maar wie is wie ? Ben heel benieuwd !
Gisteren zag ik een bijtje druk bezig in het insectenhotel. Vandaag zag ik een glanzend goedje zitten. Ik dacht aan eitjes maar iemand anders dacht aan honing. Heeft iemand een idee wat het is?
Op 25 juni ontdekte ik dit barnsteenachtige ding van 1 cm groot, haaks tegen een verticaal oppervlak van een steen in onze tuin in Krimpen aan den IJssel. Er is geen naaldboom in de buurt. Het plakt niet en is onveranderd gebleven tot 13 juli.
Op 24 juni ontdekte ik dit spinsel, 2 cm groot in Krimpen a/d IJssel. Er bewoog niets in, tot op 13 juli. Er was maar één exemplaar in het hele lavendelbed.
Nachtvlinder op de muur hoogezand ongeveer 25 mm groot naam onbekend.
Groet.
Geert.
YouTube link beneden
Zojuist was ik een avondwandeling aan het maken terwijl ik een insect van oprecht de grootte van mijn hand op het raam bij de overburen zag. Ik durfde niet dichterbij te filmen, voor het geval ik als een soort creep betrapt werd (dus sorry voor de slechte kwalitei...
Ik ben benieuwd wat het bruine kapsel is op een meidoorn
Ik ben benieuwd wat het bruine kapsel is op een meidoorn