Een Vlaamse gaai
De Vlaamse Gaai een trouwe bezoeker van onze tuin
De Vlaamse Gaai een trouwe bezoeker van onze tuin
Mijn insectenhotel is inmiddels in gebruik genomen (verschillende soorten gezien afgelopen weken) maar we hebben ook een bonte specht op bezoek gehad en ik zie hem de laatste dagen vaker rondhangen in mijn tuin. Ook zijn de jonge meesjes erg in het hotel geïnteresseerd. Ik las dat je er gaas voor ...
Vandaag in jullie programma en volop gisteren in het nieuws het item dat teken ook in de tuin zitten. Ik ben bang dat dit weer veel mensen aanzet tot het gebruik van insecticiden ter bestrijding… jammer dat steeds niet genoemd wordt dat de schade van het gebruik van die middelen uiteindelijk altij...
Is dit de rups van de pijlstaart? Deze viel uit een plataan...
Dit klein insectje zat op een blad van de heliopsis. Gezocht naar de naam maar niet gevonden. Wie kan helpen.
Hoe zou dit spinnetje heten?
Aangezien ik niet de gelegenheid kreeg om een foto van de voor- en zijkant te maken is het moeilijk vast te stellen welke glazenmaker dit is. Er is vast wel iemand die voldoende heeft aan de kenmerken die wel op de foto zichtbaar zijn. Bij voorbaat dank voor een reactie.
Beste menswen, Is de foto duidelijk genoeg om een idee te geven welke?Dank
In Lauwersoog was ik naar een groep ganzen aan het kijken en opeens zag ik deze vogel in het water. Het is niet zo'n beste foto maar zou toch graag willen weten welke vogel dit is.Vriendelijke groet, Natan