Forum

Nieuwste vragen

Wat is dit voor insect? (VIDEO)

YouTube link beneden

Zojuist was ik een avondwandeling aan het maken terwijl ik een insect van oprecht de grootte van mijn hand op het raam bij de overburen zag. Ik durfde niet dichterbij te filmen, voor het geval ik als een soort creep betrapt werd (dus sorry voor de slechte kwalitei...

Van welke vogel is dit nest.

Gisteren tijdens een wandeling door het heuvelland van Gulpen in een machinaal gesnoeide houtwal in een vlierboom op ongeveer 2,00 meter hoogte ontdekte ik in de vork van takken dit nest met klei bodem.De kleikom heeft de grote van een flinke halve kokosnoot. Er liggen enkele kersen pitten in van de...

verenkleed Griel

In mei fotografeerde ik in Spanje een griel met een soort doolhofpatroon op de rug. Dit verenkleed zie ik nergens terug in de determinatiegidsen. Gaat het hier om een juveniel exemplaar (zie foto)?

op een steeltje

Vanmiddag gevonden op dorens van een bramenstruik: eitjes op steeltjes!Wat mooi en wonderlijk om te zien. En tot mijn verbazing lukte het er een paar foto's van te maken met mijn compact camera.Is er nog iets te zeggen over wat er uit die eitjes zou kunnen komen ?