Forum

Nieuwste vragen

Welke vogel is dit? Jonge notenkraker?

Vandaag gefotografeerd rond Kagerzoom_Warmond. Was duidelijk groter dan een spreeuw. Of kan het een type tapuit zijn misschien?Ik kwam er met de diverse identificatie-apps niet uit...Ik heb meer foto's maar kreeg ze niet geselecteerd .(?)

Vreemde struik.

Bij een wandeling bij Zuidvelde over het Steenberger Oosterveld zagen bij het ecoduct Suthwalda deze op brem lijkende struik. Ik kan er niet direct een naam aan geven. Groet, Henk.

vervellingshuidje van ...

Vanmiddag gevonden op de Groene Wal in Gouda. Veel brandnetel en braam, afgezien van diverse boomsoorten.Op grond van de kleur en de poten denk ik aan een streepdijblindwants, maar ben er niet zeker van.

Een bezig bijtje

Gisteren zag ik een bijtje druk bezig in het insectenhotel. Vandaag zag ik een glanzend goedje zitten. Ik dacht aan eitjes maar iemand anders dacht aan honing. Heeft iemand een idee wat het is?

Raadselachtig iets aan steen in tuin.

Op 25 juni ontdekte ik dit barnsteenachtige ding van 1 cm groot, haaks tegen een verticaal oppervlak van een steen in onze tuin in Krimpen aan den IJssel. Er is geen naaldboom in de buurt. Het plakt niet en is onveranderd gebleven tot 13 juli.