schuim bij regen
Tijdens mijn wandeling vandaag in de stromende regen, zag ik dat bij sommige bomen (o.a. berk) een "hoopje schuim" ontstond. Weet iemand waardoor dit schuim ontstaat?
Tijdens mijn wandeling vandaag in de stromende regen, zag ik dat bij sommige bomen (o.a. berk) een "hoopje schuim" ontstond. Weet iemand waardoor dit schuim ontstaat?
Wij hebben een klein natuurlijk vijvertje in de tuin zonder vissen maar wel met enkele planten. Alleen als badderplek voor de vogels bedoeld. Nu is het vijverfolie lek en er staat nog maar een klein bodempje water in en als het warmer wordt gaat dit stinken en rotten. De vijver moet dus leeg, maar e...
Een paar dagen had ik een prachtig uitzicht in mijn tijdelijke verblijf op putters die de zaadjes uit de teunisbloemen aten. Nu komt er plots geen één meer. Zijn ze misschien weg getrokken naar een andere plek?
Hoe heten deze eenden, zwemmen in de sùderie in Dokkum.
Weet iemand welke vogel dit is? Het is een nestkastje voor pimpelmezen. Het is volgens mij geen koolmees, want de 'stropdas' ontbreekt. Nestkastje hangt in Rosmalen, op ca 2 meter hoogte beschut achter een rododendron.
Welk dier zou dit uitgebreide gangenstelsel met veel luchtgaten van ca 2-3 cm diameter kunnen graven? Rondom de gaten lijkt gras te worden weggegeten. Het hele grasveld zit er vol mee.
Kleigrond rond Abcoude, maart 2023 maar hele winter al actief.
uit het vogelzaad dat ik deze winter kocht, is een dikkig groen soort plant (gras?) opgekomen. Schijnbaar nogal winterhard. Wat is dit voor soort?
We zijn benieuwd of er iemand is, die het overwinteren van veelvraat rupsen ooit heeft gemonitord. Bij ons zijn de rupsen (eitjes gevonden op 12 mei) eind oktober in ruste gegaan. Ze zijn relatief klein, 25 mm, terwijl het toch een vrij grote vlinder moet worden. Ze staan uit de wind in de zon. Wij ...
Foto van mei in de buurt van Callantsoog, noord-Holland.Kan het een zwarte spreeuw zijn ???