Forum

Nieuwste vragen

Zandbijtjes?

Sinds een jaar of vier hebben we in onze onverwarmde fietsschuur met plat dak in een uitsparing vlak onder het dak iedere zomer een familie metselbijtjes. Hun aanwezigheid is dan te herkennen aan de streepjes houtpulp die ze op de ruit van de deur achterlaten. Het zijn vriendelijke, kleine bijtjes, ...

merelman doet als zanglijster

gisteren had ik hier in de tuin een merel mannetje die perfect het geluid van een zanglijster kopieerde. Kan een merel dit, of heb ik me nou zo sterk vergist en zat er toch ergens naast hem een zanglijster verstopt?

Kat of toch wat anders

Dit beestje liep , vorige week, door onze stadstuin in Eindhoven, helaas niet erg scherp op beeld, maar toen ik hem van voren zag leek het mij een echt wild roofdier. Wat is het?

Nieuwsbrief

Zou ik de nieuwsbrief welke vandaag verstuurd is kunnen ontvangen? Ik heb mij vanmiddag ingeschreven maar zou graag de versie van vandaag willen. Alvast heel erg bedankt! Hartelijke groeten Mariska Vols

Oude zwammen

Op een stronk van een naaldboom trof ik een aantal oude en heel oude zwammen die erg van kleur en vorm van elkaar verschillen en heel dicht tegen elkaar liggen. Mijn vraag is: zijn dit zwammen van dezelfde soort of groeit hier de ene soort op of tegen de andere soort?

Hulst

Dit zijn twee bladeren van dezelfde hulststruik.De linker zat aan een tak dicht bij de grond.De rechter komt van een metertje of twee boven de grond.De onderste bladeren maken stekels tegen vraat, maar aangezien er in de Nederlandse bossen geen giraffen rondlopen, hoeven de bovenste bladeren geen st...