Forum

Nieuwste vragen

Poepjes? In het hart van een Paardenbloem

Gezien in een omgeving met bos, struiken en water. In het hart van de Paardenbloem een klontje donkere vormen. Elk 'poepje' ongeveer 2 mm. Vrij stevige substantie, kon het niet gemakkelijk verwijderen als ik dat zou willen. Weet iemand wat het is?

Filmpje

Ik heb een filmpje van een grote bonte specht die bij ons in de straat in de wijk Nieuwland in Amersfoort op een lantaarnpaal zit te kloppen… al weken lang. Kan ik dat aan jullie sturen? Of zijn alleen foto’s welkom?
Groet van Mieke Honingh

beschimmeld ?

Gisteren kwam een zweefvlieg op een oude boomstam zitten. De vleugels bleven gespreid en toen ik steeds dichterbij kwam met mijn fototoestel, bleef de vlieg zitten zonder zich te bewegen.Toen ik vandaag thuis de foto bekeek, had ik de indruk, dat er langs de rand van het lijf schimmel zat. Een gev...

Abnormale paardenbloem

Langs de rand van een tennisbaan vonden wij hier in Oosterbeek een bijzondere anomalie. De stengel van een stel paardenbloem was volledig vergroeid tot één massieve dikke stengel. Dat zal je niet vaak vinden en je moet het toevallig opmerken.

Roffa

Niet te geloven.Kom zelf uit Rotterdam,nooit van Roffa gehoord....wel rotjeknor...
Zo lees ik dus meer over de afkortingen...
Ook iets bekend van Hillegersberg? Zoals Krala? Kom zelf uit Hillegersberg!