Forum

Nieuwste vragen

Bloem onbekend

Welke plant is dit?Aangetroffen in de berm, later nog meer gezien sommige bermen zien er paars van. Ik kreeg 2 suggesties: Graslelie en Afrikaanse lelie, maar die zien er echt heel anders uit. Ik hoop dat iemand op het forum het weet.

Wilde eend dumpt eieren in zwembad

3 mei 2023. Bij mijn schoonfamilie aan de oostkust van de VS broedt een wilde eend (Anas platyrhynchos) in de baai achter het huis. De eend had ca. 10 eieren maar dumpt nu elke dag 1 of 2 eieren in het zwembad (vliegend met ei in de mond). Bij de gedumpte eieren heeft de baby-eend net het ei opengeb...

Zee Arend met (lammetje) in zijn klauwen.

Gister zag ik een zeearend met een lammetje of jong reetje in zijn klauwen naar zijn nest vliegen. Gebeurt dit vaker dat de Arend zulke prooien grijpt.
Zag er erg indrukwekkend uit, vogel had het ook erg zwaar.

Zie meestal alleen meerkoeten of vis.

Langdurig aaneen gesloten Merel gezang

Een paar jaar geleden liep wij door Den Haag en hoorden wij veel merels tegelijk. Lang aaneen gesloten merel gezang. Na enig speurwerk bleek het uit een paar speakers te komen bij een kledingzaak. Daar naar binnen gegaan om te vragen of ik die cd kon kopen. Helaas was het een verkregen cd via desbet...

welke kever kan dit zijn ?

Tien foto's van dezelfde kever uitgeprobeerd op waarneming.nl.NIA kwam met steeds een andere suggestie, kleine bloemlezing: gewone smeerwortel, rond griendhaantje, voorjaarsmestkever, blokhoofdwesp onbekend, grote spinnende watertor .... de enige suggestie die zeker was: hottentothaantje (96 %). Ik ...