Bijzondere pad
Gistermorgen kwam ik bij de wandeling een pad tegen die zich aan het opwarmen was in de ochtendzon.
Deze pad had iets bijzonders op zijn rug; nu is mijn vraag: weet iemand wat di is??
Gistermorgen kwam ik bij de wandeling een pad tegen die zich aan het opwarmen was in de ochtendzon.
Deze pad had iets bijzonders op zijn rug; nu is mijn vraag: weet iemand wat di is??
Waarom weet ik niet maar ik heb besloten bij jullie te stoppen. Wil graag dat mijn foto's worden verwijderd. Dat doet wel pijn na al die jaren.
Iemand dit weleens gezien? Deze paardenbloem is wel een meter hoog, met een gigantische steel en heel veel koppen. Lijkt wel een mutatie.
Vanmiddag aangetroffen op de Groene Wal in Gouda. Er stond op dat gedeelte vooral braam en brandnetel. Dit zat op een braamblad en was enkele mm groot.Het ziet er nogal gecamoufleerd uit, maar wat het is?Ik zal drie foto's meesturen.Op de eerste foto is de kop volgens mij bovenaan....
Gisteren maakte ik o.a. foto's van de grote schermbloemvlieg op de Groene Wal in Gouda. Er staat op het ogenblik veel fluitenkruid, look-zonder-look en brandnetel.Het merkwaardige is, dat het ene exemplaar een zwart borststuk heeft en het andere een bruin.In "De Nederlandse boorvliegen" (blz.136) ka...
Maandag 8 mei ontdekten we een insect in een brandnetel in De Onlanden. Obsidentify zegt dansvlieg maar dat zou dan om een larve gaan wat weer aan de grote kant is.
Van welk dier is deze pootafdruk? (foto is genomen in de alpen)
Waar en wanneer is deze visdief geringd met de gele ring onderaan aan de linkerpoot met de code 4L7?
Dit voorjaar is er een invasie van slakken in onze tuin.vooral naakt slakken. Wij zijn al aan het spuiten geweest met een extractvan knoflook , maar het regent zo veel dat dit totaal geen effect heeft.De egel die af en toe de tuin bezoekt eet alleen de huisjesslak.Ik heb het idee dat de vogels de na...