Forum

Nieuwste vragen

Franse veldwesp

met grote regelmaat komt een Franse veldwesp (volgens obsidentify) water drinken uit een bakje in mijn tuin, vliegt weg en is een paar minuten later weer terug om water te drinken.is dit iets speciaals?

Met groene ogen

Ik dacht een platbuiklibel vanwege de gele streepjes op de zijkanten van het onderstuk. Maar Henk Tulp zegt dat het een gewone oeverlibel is. Als dat zo is kloppen de groene ogen wel , maar de oeverlibel heeft die gele streepjes niet.Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen geven.vr. groet Hanneke ...

Welke vogel zie ik hier?

Goedendag,Even indekken: Ik ben geen vogelaar, ik ben kleurenblind en ik ben me bewust van de matige kwaliteit van de foto (met telefoon, te ver ingezoomd etc.). Ik vroeg me af welke vogel dit is.Belangrijke details: Foto is gemaakt in oktoberEr zaten ongeveer 10 van deze vogels in de boomIk heb ze ...

Sprinkhaan

Gister zag ik in de uiterwaarden bij Wageningen een zwarte sprinkhaan met een witte rug. Ik weet niet welke het geweest kan zijn. Iemand een idee?

Groet Michel.

bestrijding wespennest

een wespennest binnenshuis bij de deur van de logeerkamer moest verwijderd worden,jammergenoeg. Nu het volgende ,we kregen instructie om na een week als alle wespen dood waren het nest te verwijderen.Onze volgende vraag was waar laten we dat nest vol gif. Zowel de bestrijdingsdienst als de gemeente ...