Zweefvlieg?
Een zweefvlieg (denk ik) Lijkt op zijn rug een zwart maskertje te hebben. Heeft ook een breder onderlijf dan normaal. Zit op smeerwortel.
Een zweefvlieg (denk ik) Lijkt op zijn rug een zwart maskertje te hebben. Heeft ook een breder onderlijf dan normaal. Zit op smeerwortel.
Is dit een larve of rups. Het zit in een spinsel op een tak.
Dit vogeltje gefotografeerd in Portugal,Mijn vraag is dit een vrouwtjes blauwborst?
Ik zag dat er één eitje is uitgekomen. Zie foto. Lijkt wel een pissebed. Ben benieuwd of we er zo achterkomen wat het is.
Dezer dagen wordt onze rabarber verruïneerd door de zuringwants. Dat schijnt inderdaad één van zijn favoriete maaltijden te zijn. Nu zijn daar allerlei bestrijdingsmiddelen voor, zo blijkt online, maar mijn vraag is: Wat is de beste manier om deze wants te bestrijden?...
Ik heb al weken een nachtegaal in de tuin, zowel dag als nacht heel erg actief. Hij ging eergisteren opeens heel veel minder zingen, zachter en minder toonaarden. De volgende nacht zong hij niet meer. Wat zou er aan de hand zijn?
Onder een houten kistje kwam ik deze grote spin tegen tussen 10 a 16mm groot was die, op de grond gezet, deze liep steeds heel snel naar ons toe, wanneer we de spin in de tuin zette rende die weer terug. Heeft ook haartjes op de poort.
Ook het volgende insect, is mij onbekend. Obsidentivy geeft 99% tweekleurige glansloper imago. Dus niet. Maar wat is het wel graag ook hulp bij deze Groet Hans
In mijn tuin in Den Helder trof ik dit insect (zie foto). Kan er geen chocolade van maken. Is het een larve? Graag hulp. Groet Hans