Vogels

Nieuwe website

Misschien nog een tip voor de foto-pagina : Je kunt heel mooi reacties plaatsen, maar ik mis nog steeds de mogelijkheid om dit interactief te doen.
Het blijft nogal een één-richting-verkeer.

Koolmees nest

Gisteren is een koppel koolmezen begonnen met het bouwen van een nest in mijn nestkast. Ik zag ze stukjes mos naar binnen dragen en verder had ik het niet meer gevolgd. Die avond ging de vrouw de nestkast in en ging niet meer eruit. Dus heeft ze de nacht daar doorgebracht. Vanochtend, toen de kast l...

Koolmees nest

Gisteren zijn een koppeltje koolmezen begonnen met het bouwen van een nest in mijn nestkast. Ze droegen mos naar binnen en daar bleef het ook bij. Het vrouwtje heeft de nacht in de nestkast doorgebracht. Nu de vraag ; Vanochtend , toen er niemand in de kast zat keek ik even 2 seconden erin , en er l...

Nieuwe fotopagina

Ik heb het bij mijn laatst geplaatste foto ook al vermeld : Ik vind de nieuwe
fotopagina gewoon helemaal niks (zacht uitgedrukt) . Wat mij betreft zal ik dus niet meer doen dan alleen maar af en toe een kijkje nemen.om de de weinige foto's van dat moment te bekijken.
Daarom wil ik ...

Strenge ouder

Het leek een gelukkig meerkoetengezin, maar af en toe pakte moeder meerkoet een paar kleintjes stevig bij kop en hals. En dat deed ze niet om de kleintjes naar zich toe te halen. Dit herhaalde zich een aantal keren. Uiteindelijk lieten de slachtoffers zich in het water zakken waar ze dan wel weer do...

Door linken

Als ik op een naam klik van een vv die op mijn foto heeft gereageerd gebeurd er niets, verder zie ik ook geen zoekvenster waar ik bepaalde personen kan zoeken??

Rode kopje van een pulletje

Wat is de functie van de rode kopjes van pulletjes? Lijkt mij juist dat ze door die opvallende kleur meer opvallen en dus makkelijker prooi voor anderen. Of zijn ze zo beter herkenbaar voor de ouders. Of?

Geplaatst door Anne-Rie op 29 mei 2016 op het oude forum.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.