Vogels

Kleur duizendblad

Ik kom vaak de witte bloemen tegen van het Duizendblad, maar op sommige plekken, gewoon in de wegberm, zijn ze rose. Is er een verklaring voor het kleurverschil? Ben ik benieuwd naar. Geen foto bij de hand helaas.

Grote ganzentrek juli 2016

Ik woon net ten oosten van Leuth Gelderland en zie de laatste dagen erg grote groepen ganzen (duizenden) in formatie overvliegen van west naar oost.
Ben gewend aan de grote intocht van de ganzen eind oktober/begin november en hun vertrek in het vroege voorjaar, maar kan me niet herinneren een...

Toch een Zilvermeeuw op de Nieuwsbrief

Op de Nieuwbrief. ...........Ik zie een vliegende Meeuw, met rozegrijze, poten en lichtgrijze dekveren dat is toch geen Mantelmeeuw. De grote Mantelmeeuw heeft toch donkere dekveren. De Kleine Mantelmeeuw inderdaad gele poten en ook donkergrijze dekveren. De foto van de Mooiste van gisteren, is ...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.