Vogels

Moeder kuifeend met kleintjes.

Tijdens de Pieterpad etappe 8 zag ik moeder kuifeend met vele kleintjes.
vader was nergens te vinden . Tijdelijk ondergedoken was ie niet, want dan had ie te voorschijn moeten komen.
Is dat normaal.
De meerkoeten waren wel samen druk met de opvoeding.

Gehavende merel

Al het hele seizoen heb ik een mannetjes merel in mijn tuin met een rare witte plek om zijn oog en een rug waarover een kaasschaaf gehaald lijkt te zijn. Hij lijkt er weinig last van te hebben, maar ik vraag me af of iemand eerder zoiets gezien heeft.

Wespen, wespendief en rietendak

Wij hebben een rieten dak en vannacht werden we wakker van gekras. Eerst dachten we dat het een klapperende raam was, maar buiten gekomen bleek al snel dat er veel riet boven uit de “koekkoek” was gevallen. Het was helder weer buiten op dat moment.

Omdat we toch verder niets zage...

Vogels in V-vorm

Hallo,

Ik zie vaak ganzen vliegen in een V vorm maar vandaag zag ik een V vorm met wat het leek een aantal meeuwen. Zijn er andere soorten vogels dan ganzen die ook in V-formatie vliegen?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.