Vogels

Ziek vogeltje?

Dit lijkt me niet okee. Vermoedelijk jonge buizerd, kon ik vlak bij komen, vloog niet weg. Geel boven op snavel, vliegen op zijn kop.....
Waar heeft deze vogel last van?

Nachtvlinders

De nachtvlinders en de kleuren onderzoek maken mij nieuwsgierig ? Hoe goed is hun zicht überhaupt en welke kleuren kunnen ze zien ?

vogeltje op Ameland

Afgelopen week op het Oerd, Ameland, bij het wad een klein, niet schuw vogeltje gezien, dat ik niet goed thuis kan brengen. Gezien de rode staart denk ik aan een frater. Maar het scherpe snaveltje lijkt meer op een graspieper (boompieper?), alleen dan klopt die rode staart weer niet.

wespensoort?

In Wouwse Plantage fotografeerde ik dit op een wesp lijkend insect. Ik kan deze niet echt goed thuis brengen. Vond wel de urntjeswesp, maar niet echt helemaal gelijkend.. Misschien kan iemand op het forum mij helpen. Bij voorbaat dank.
Vr. gr. Jan de Bont

Welke vogel hoor ik?

Elke morgen word ik rondom vijven wakker in mijn tentje in Rekken tussen Haaksbergen en Eibergen van een vogeltje(denk ik). Ben er al geregeld uitgekropen om hem haar te ontdekken maar helaas.

Het zijn hele korte stootjes licht van toon, in verschillende tempo's ritmes lijkt een soort...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.