Vogels

hazen of konijnen ?

Komen in de uiterwaarden ook konijnen ? In een boomgaard waren altijd een paar hazen. Dit jaar wemelt het ervan, kan dit ? Of zijn het dit keer konijnen ? Ik denk het laatste, maar de eigenaar denkt dat het allemaal hazen zijn. Die leven toch nooit in groepen ?
Ben benieuwd naar het antwoord...

Rups van Avondrood??????????

Dit rupsje gevonden in het gras aan de waterkant, hij lijkt op de Avondroodrups maar die ken ik alleen als een heel grote groene of bruine rups. Deze is ongeveer 4 cm en heel dun, maar lijkt wel op de Avondroodrups. Ik dacht dat die in augustus al heel groot was.

Groetjes Matty

Wat Vliegt daar ?

Boven de Noorderplassen in Almere zien wij regelmatig een (jonge) Roofvogel die achterna gezeten word door de grote Meeuwen die heel veelvuldig voorkomen.
De een zegt dat het om een jonge Vale Gier zou gaan, daar geloof ik zelf niet zo in vanwege de bouw vd kop.
Anderen zeggen dat het ...

Is dit een buizerd?

Wat zo opvallend was aan deze vogel was dat hij zoveel geluid maakte. In eerste instantie dacht ik dat ik een hondenfluit hoorde. Van grootte afstand was deze roofvogel goed te horen. Omdat ik zijn kleur niet goed kan zien en ik er ook niet zoveel verstand van heb, kan ik deze vogel niet goed duiden...

Welke vogel is dit

We zijn op dit moment in Umbrië en elke ochtend zitten deze vogeltjes voor ons huisje in de struiken. De foto is genomen van een schermpje van een fototoestel en is wat vaag. Toch hoop ik dat iemand kan vertellen wat voor vogeltjes dit zijn.
Dank alvast.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.