Wonderlijke timmerkraaien
Twee (jonge) kraaien die onafscheidelijk samen optrekken, timmeren dagelijks, op gezette tijden als ware ambachtslieden op mijn balcondeur.
Dit doen ze al een half jaar en ik vraag me af wat dit gedrag betekent of veroorzaakt heeft. Kent iemand dit verschijnsel ? Marijke V.
Dit doen ze al een half jaar en ik vraag me af wat dit gedrag betekent of veroorzaakt heeft. Kent iemand dit verschijnsel ? Marijke V.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
* is de balkondeur van glas en aan de buitenkant wat glimmend dat zien ze concurrentie in het spiegelbeeld,
* dit kan ook bij glimmende verf op hout of soms is metaal al reflecterend.
* zijn het "jonge" kraaien, dan hebben ze misschien dit kunstje elders afgekeken van niet schuwe volwassen kraaien die elders gevoerd worden na dit trucje.
* zijn het volwassen kraaien (of die misschien groot gebracht zijn bij mensen) dan hebben ze dit gedrag aangeleerd doordat ze effect hadden door voeren van deze vogels.
Om hier van af te komen lijkt me;
* camoufleer het glimmende deel met een matte folie,
* of zet een tijd een paar planten op het balkon nabij de plek, het geheel lijkt dan anders en heeft mogelijk effect.
* zet een nep-kat op het balkon o.i.d. die je soms verzet.
* zet de plantenspuit erop zodat ze schrikken en dit gedrag gaan associƫren met gevaar.
ps. Het roodborstje had vroeger ook al zo'n naam die op het venster tikte, daar werd een heel liedje omheen gemaakt.