Vogels

Red de biologische koe

Vanwege de te grote mestproductie (die door niet biologische melkveehouders veroorzaakt is) wil het kabinet een groot aantal melkkoeien slachten.

Het vreemde is dat biologische boeren die de problemen niet veroorzaakt hebben ook hun koeien moeten slachten. De mensen die goed met dier...

Watvoor vogel?

Ik heb sinds kort voor het eerst in mijn leven een tuin. En ben heel blij met alle koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, mussen, merels etc die op ons voer afkomen.
Laatst zag ik ook een specht, volgens mij een grote bonte specht, maar die was weer snel weg. Is er speciaal voer wat we voor sp...

Koolmees

Een koolmees tikt al vele weken overdag om de paar minuten tegen de schuifpui van een vriendin van mij. Als de schuifpui open is blijft hij weg.
Wat bezielt het beestje?
Wie heeft er een idee over?

welke soort

Vorig weekend voor het eerst waar genomen, dit weekend zaten er wat meer, helaas zware bewolking, weinig licht, maar wellicht goed herkenbaar, weet echter niet welke soort dit is. Gr. jan

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.