Vogel
Weet iemand wat voor vogel dit is ? Hij was net zo groot als een merel.
Weet iemand wat voor vogel dit is ? Hij was net zo groot als een merel.
Wat is dit voor jonge eend? ongeveer net zo groot als een wilde eend. Gezien aan de Achterhaven Rotterdam.
vroegevogels.vara.nl/community/forum/post/9
(verbeterde link)
CoCo.
Is er er wel eens iemand geweest die studentenhaver ongezouten aan de vogels heeft gegeven?? fijngemaakt . Ik vroeg het me af want ik heb nog een zak staan en ik eet het zelf niet, weggooien vind ik ook zonde!
vriendelijke groet Flora
Bij de eend werd mijn commentaar wel geplaatst en bij de vos weer niet, wanneer wordt die website nu eens in orde gemaakt. Dit is heel vervelend en het is al een tijd zo!
Er ligt bij ons in de omgeving een dode reiger. Deze ligt er al zeker 7 weken. Hoe kan het, dat hier geen aaseters bij komen? Er ligt wel eens een dode eend, haas of meerkoet langs de weg en deze wordt vaak binnen korte tijd aangevreten en/of opgegeten. Maar de reiger laten ze liggen. Waarom is dat?
In mijn bak met vogelvoer zien wij nu mini kevertjes uit de graankorrels komen. Een gaatje in de korrel laat zien dat ze daar uitkruipen.
Op een foto die ik probeerde te maken lijkt het een snuitkevertje in heel klein te zijn.
Wat zijn dit voor kevertjes in mijn vogelzaad? En hoe komen...
In de duinen zag ik een vogel aan de rand van een kanaal rennen. Dacht dat het een kwikstaart was, maar als hij wegvloog had hij een witte staart in waaiervorm. Verder donker (bruin/zwart?)lijf Kleiner dan een merel.
Wie is dit?
Wat is ""op hoogte"?De juiste term is toch "Op de hoogte"?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.