Vogels

sperwer

Vanmorgen een sperwer in de tuin heeft daar wel 2 uur gezeten, ineen gedoken ik had de indruk dat hij ziek of erg moe was. Komt het voor dat deze vogel op deze manier komt rusten?

Mussen in mijn nestkast?

Goede morgen.
In een ander topic heb ik al aangegeven dat ik voor het eerst sinds wel 25 jaar weer mussen in mijn tuin heb. Ik heb snel in aug/okt een erkend mussenhotel (5 kamers zonder gas en licht) gemaakt en onder de dakgoot van onze eengezinswoning (rijtjeshuis) opgehangen.
De ne...

Kievieten?

Goede morgen.

Het is me alle jaren nooit eerder opgevallen maar deze winter zie ik enkele kievieten lopen in de weilanden in de Wormer. Zijn die luie kievieten of Noorse vakantiegangers die bedacht hebben dat het hier wel meevalt.

Gr. Dump.

mussen

Sinds de afgelopen zomer mis ik de mussen in mijn tuin. Ik had een min of meer vast aantal mussen, groot en klein vaak, soms wel 40! Ik zorgde goed voor ze, maar ik zie ze niet meer. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Gelukkig komt het roodborstje dagelijks, het winterkoninkje is een vaste bezoeker ev...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.