vogel
wat voor vogel is dit ,
wat voor vogel is dit ,
we hebben deze vogel gefotografeerd in oostenrijk in het oetztal tijdens een wandeling.
Deze vogel vloog een tijdje met ons mee en het was of ie ons ook observeerde net als wij hem.
Geachte redactie
Elke winter wordt mijn tuin druk bezocht door koolmezen. Ze zijn gek op de zonnepitten die in een netje aan een takje hangen. Dit jaar is het anders. Ik zie nauwelijks een mees. Navraag heeft me geleerd dat dat ook het geval is in de buurt van Maastricht en in Benneko...
In Hengelo Ov zit al vele weken een geringde nimmerzat. Hij/zij heeft de vorst doorstaan, maar meldt zich nu bij mensen in de tuin, hetgeen volgens mij inhoudt dat er sprake is van hongersnood. Hierbij roep ik iedereen op die hem/haar ziet om voedsel te verstrekken. Bij voorkeur vis. Brood, zo heb i...
Geachte redactie
Onder de brug naar ons erf bevindt zich een nest van een ijsvogel. Juist deze morgen -7 Januari- heb ik hem/haar nog uit zien vliegen. En afgelopen
najaar hebben we het vogeltje meerdere keren op een wiek van onze tuinmolen zien zitten
Het nest bevindt zich in e...
In de polder Arkemheen. 5-1-17 16:00 uur
Ik kwam een koppeltje nijlganzen tegen vlak voor de kerst in Den Haag. Een van de twee had één ring of eigenlijk meer een buisje.
Dat zag er als volgt uit.
Bovenkant: een zwarte dunne ring.
Middenstuk: wit met de code K 61
Onderkant: een zwarte dunne ring
Wat kan...
De meningen zijn verdeeld: is dit nu een Rosse Grutto of gewone Grutto? (29 dec. genomen in het (plas- dras)gebied plan Tureluur op Schouwen-Duiveland) (je kunt helaas de lengte van z'n poten niet zien).
Dank vast voor jullie reacties.
Ton Bos
Dit is toch een soort uit een van de mezenfamilie(s) dacht ik? Maar welke soort is het. Gezien in Engeland, regio Suffolk.
Alvast bedankt.
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.