Vogels

Welke vogel zou dit zijn?

Er zitten al enkele dagen 4 zwarte vogels naast de A4 tussen Leidschendam en Zoeterwoude vlak voor een viaduct in een weiland
Door mijn werk kom ik er per dag vaak langs en ben benieuwd wat dit voor vogels zijn. Ik heb ze nog nooit gezien. Ze staan hoog op de poten zijn zwart voor zover ik k...

Welke vogels zijn dit?

Gisteren in de Arkemheen polder bij NIjkerk een groot aantal vogels gezien.
Het gaat me om de goudkleurige vogels. Ik heb ook een foto gemaakt toen ze opvlogen. Op afstand dacht ik aan goudplevieren, maar die hebben dacht in zwarte oksels toch?

Alvast bedankt voor de hulp,
groet, hanspetanque

Pechvogel

Bestaat deze vogel echt? En waar komt hij oorspronkelijk vandaan. Heeft deze vogel ook nog een andere naam?

Vogels afwezig

Al een paar maanden genoot ik volop van koolmeesjes, pimpelmeesjes, roodborstje, merels enz
Ieder voorjaar heb ik een koolmezen nest die uitkomt, prachtig!
Sinds ruim een maand zie ik niets meer, zó jammer!!
Wat kan de oorzaak zijn? Katten?
Heb een vogelstandaard, kan ge...

Vreemde vogel

Deze duif kwam even op bezoek. Het lijkt wel een kruising tussen een Turkse tortel en een Zomertortel. (die streepjes op de nek) Kan dat? Hij is nog jong denk ik, van vorig jaar.
Wervershoof, 19 februari.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.