Kraanvogels nu al?
Rond half zes, een groep schatting 50 kraanvogels richting noorden Duitsland, is dit niet wat vroeg?
Toen ik de formatie zag, even kunnen luisteren en het was echt het geluid van deze heerlijke voorjaarsbode.
Rond half zes, een groep schatting 50 kraanvogels richting noorden Duitsland, is dit niet wat vroeg?
Toen ik de formatie zag, even kunnen luisteren en het was echt het geluid van deze heerlijke voorjaarsbode.
Deze vreemd gevormde, donkerbruin gekleurde zwammen kwam ik tegen op een afgezaagde boomstam.
Het leek in de eerste instantie op een stapeltje hondendrollen ;) maar dat was dan erg kunstig opgestapeld tegen het vertikale stammetje.. Het had geen nare lucht dus ging ik er vanuit dat het iets a...
Welk vogeltje staat hier op de foto .?.
Vooral door het zwart in de veertjes aan de voorkant.
De Aalscholver zat +/_ 6 seconden met open snavel ( niet van verbazing :) .
Heeft iemand een idee?
Vogelteldag
De hele week de zeldzaamste waarnemingen gedaan:
winterkoninkje, boomkruiper en een sijs!
Dat belooft wat voor de vogelteldag.
Dus vol verwachting zitten we -mijn zoon en ik-
verdekt opgesteld onder het bureau bij het raam, om het komend half u...
Tussen de "gewone" staartmezen zit een witkopstaartmees (weten jullie vast al!!) Sinds ongeveer een week komt die witkop een aantal keren per dag voor het raam van onze tuindeuren zitten. Hij gaat van het ene raam naar het andere...en vliegt dan weer weg. Eerst dachten we dat hij mss insecten zocht...
Een moeilijke beslissing ! Gisteren een hongerige reiger bij mijn (heel kleine) vijvertje. Hij heeft er 3 kikkers uitgevist. Mijn dilemma was groot. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de reiger. Als zo'n vogel in een besloten tuin landt moet de honger erg geweest zijn.
Ik denk dat het een winterkoninkje is, maar twijfel door de donkere (bovenkant) kop en het feit dat-ie hoger op een boom zat .
Onze bosuilenkast, waarin met succes twee seizoenen jongen zijn uitgevlogen dreigt dit jaar te worden verstoord. Een wespennest is vorige zomer in de kast aangetroffen. Bij het schoonmaken, medio september, werd ik door de wespen, een groot soort, van de ladder gejaagd.
Vraag : wat moet ik hi...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.