Vogels

Musje

Hallo ,

ik heb een spiegeltje in de tuin hangen .
Nou zit een musje al zeker twee weken tegen z'n eigen spiegelbeeldje te pikken .Ik begin dat een beetje zielig te vinden ,zal ik het maar weghalen uit de tuin zodat zij weer is andere dingen kan gaan doen die lieverd
<...

welke vogel is dit?

Vanmiddag gezien in het Randmeer tussen Nijkerk en Putten.
Het gaat om de twee vogeltjes die op één paal zitten tussen de tureluurs in.

Groet,
hanspetanque

gedrag koolmees

Al langer dan een week word ik geïntrigeerd door het gedrag van een koolmees, (ik denk dat het steeds dezelfde is). Hij gaat voor mijn raam op de vensterbank zitten, kijkt wat schuin omhoog en fladdert dan onophoudelijk op en neer langs het raam. In eerste instantie dacht ik dat hij insecten zoekt ...

Steltloper

In het moerasgedeelte van keent zag ik deze eenzame steltloper aan de kant staan, probeerde dichterbij te komen maar vloog toen weg, weet echter niet welke soort dit is. Gr. Jan

Koolmees vogelhuisje

Beste vogelliefhebbers,

Ik kocht mij enkele weken geleden een vogelhuisje waarvan de achterkant met spiegelglas, hierdoor zou ik alles vanaf de geboorte kunnen volgen.
Ik heb deze aan de raam in de keuken gehangen, die zicht op tuin heeft.
Mijn vraag is gaat dit wel voge...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.