Welke vogel
Wel een beetje klein maar welke vogel is dit? De foto is genomen in de Kempen
Wel een beetje klein maar welke vogel is dit? De foto is genomen in de Kempen
Gister zag ik boven in ons schuurtje een stapel bladeren met een holletje erin.
Is dat van een vogeltje of msschn een muis?
Dit lijkt me een kneu, maar hij heeft geen rode vlekken op de borst of kruinEn ook geen streepjes op de borst, zoals bij een vrouwtje.Is het mogelijk een jonge vogel van vorige jaar?Mvg Arie
In Oosterleek zag ik een dode merel liggen. Moet zoiets gemeld worden (ivm de oprukkende merelsterfte)?
Ik heb in maart gezien dat ,in mijn ogen, 2 volwassen roodborstjes elkaar aan het voeren waren. Is dit normaal in deze tijd van het jaar? Op verschillende dagen gezien!
Voor welke vogel is dit type nestkast?
Uiteindelijk hebben de koolmezen het gewonnen van de huismus. Het nest is af en het vrouwtje broed momenteel op 8 eieren. Vanaf nu is het afwachten :)
Is dit een heggemus? De kop lijkt anders dan wat ik op internet zie.Of wat voor soort is dit?Gezien op de Maashorst, bij Uden.
Dag allen,Ik zag laatst een documentaire van iemand die koolmezen onderzocht en nestkastjes voor zo ophing. Om erachter te komen hoeveel eieren er waren verstopt onder het wol heeft hij z'n hand in het nest gestopt en proberen te voelen hoeveel er waren. Is dit niet verkeerd ?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.