vogel
wij hebben een rode meidoorn in de tuin staan sinds twee jaar. Verleden jaar zag ik het ook alwaarom trekken de houtduiven alle nieuwe kleine takjes eraf?en die leggen nu op de grond ze doen er niets mee.hartelijk groet Jannie Bonouvrie
wij hebben een rode meidoorn in de tuin staan sinds twee jaar. Verleden jaar zag ik het ook alwaarom trekken de houtduiven alle nieuwe kleine takjes eraf?en die leggen nu op de grond ze doen er niets mee.hartelijk groet Jannie Bonouvrie
of toch gewoon mussen ?
of toch gewoon mussen ?
Vanmiddag werd een vrouwtjeseend in het gras voor mijn huis bruut achtervolgd en overmeesterd door 6 (!) woerden. Dat waren er 'too much for comfort' , maar is dit niet erg laat in het seizoen?De meeste eenden zwemmen al met jongen rond, deze moets blijkbaar nog van voor af aan beginnen. Komt dat va...
Deze vogels fotografeerde ik onlangs in Griekenland. Weet iemand welke dit precies zijn?
Deze plevier fotografeerde ik onlangs in Griekenland. Weet iemand welke soort dit precies is?
In het grasland bij Baard, Friesland zagen we vandaag een paar vogels die we niet kunnen identificeren. Er zaten ongeveer 4 stelletjes, het mannetje was rossig en donkerbruin. Om het oog een witte ring. De snavel zwart. Een opvallende tekening met donker in de flanken. Het vrouwtje was grijs gespikk...
Al jaren heb ik een nestje met broedende koolmeesjes, elk jaar komen zij trouw hun nestje maken en elk jaar komen er wel 5 tot jongen uit. In februari zijn er koolmeesjes in het nestkastje geweest en hebben meerdere malen hun "sporen"aan de ingang afgezet. Echter, tot op heden GEEN koolmees je meer...
Op Koningsdag zag ik 's morgens iets oranje's langs vliegen, het bleek een vogel te zijn! Hij ging op een tak zitten om vervolgens weer weg te vliegen, daarna heb ik hem niet meer gezien. Ik woon aan het Goois Natuurreservaat in Blaricum. Het was een slanke vogel met een wat langere staart, ongeveer...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.