Vogels

3 lepelaars gespot bij "Daatselaar werken" bij Renswoude

Graag zou ik deze foto willen plaatsen op de site.Geheel verrast was ik toen ik de hond uit liet!Aanvankelijk zag ik er twee in een weiland. Maar op de terugweg bleken ze met z'n drieën in het meertje. Nóg mooier en beter te zien op een filmpje 20.79Mb helaas! Deze vogels heb ik woensdag 3 mei 201...

vogel

wij hebben een rode meidoorn in de tuin staan sinds twee jaar. Verleden jaar zag ik het ook alwaarom trekken de houtduiven alle nieuwe kleine takjes eraf?en die leggen nu op de grond ze doen er niets mee.hartelijk groet Jannie Bonouvrie

groepsverkrachting

Vanmiddag werd een vrouwtjeseend in het gras voor mijn huis bruut achtervolgd en overmeesterd door 6 (!) woerden. Dat waren er 'too much for comfort' , maar is dit niet erg laat in het seizoen?De meeste eenden zwemmen al met jongen rond, deze moets blijkbaar nog van voor af aan beginnen. Komt dat va...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.