Aanval
De witte kwikstaart wordt aangevallen door de vogel rechts van hem. Ik kan echter niet goed zien welke vogel dat is. Zo te zien is het nog een jonge vogel. Wie kan me helpen?De foto is genomen op 12 mei op Tiengemeten bij de speelnatuur.
De witte kwikstaart wordt aangevallen door de vogel rechts van hem. Ik kan echter niet goed zien welke vogel dat is. Zo te zien is het nog een jonge vogel. Wie kan me helpen?De foto is genomen op 12 mei op Tiengemeten bij de speelnatuur.
IK zou graag willen weten of de foto een Ruigpoot Buizerd is. Ik twijfel hier over omdat ik niet zeker ben van de staart tekening. Veel foto's laten een vergelijkbare tekening zien van een Ruigpoot buizerd. vandaar mijn twijfel.Alvast dank.
Prachtige zang, vanmiddag in Lauwersmeer
Deze foto gemaakt in West Friesland, heb hem moeten croppen dus niet zo scherp. Gaat het hier om de kleine karekiet?
Nu nog een keer met foto!!Eergisteren deze foto gemaakt in de Akemheen polder in de buurt van Nijkerk.Welke vogel is dit?Alvast bedankt,Hans
Eergisteren deze foto in de Arkemheen polder gemaakt bij Nijkerk in de buurt.Wie weet welke vogel dit is?Alvast bedankt,Hans
Zat bovenin een struikje in de duinen bij 's-Gravenzande, opnamedatum 30 april.
Een leerling uit mijn klas heeft van haar opa dit nest gekregen. Heeft iemand enig idee van welk soort dit is?20 cm grootopening 6 cm
Vandaag gezien in de Arkemheenpolder bij het Nijkerkse gemaal.Slechte foto, maar de kenmerken zijn denk ik wel duidelijk toch?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.