Vogels

vogels voeren

mijn tuin is nu vogelloos, ik voerde altijd duiven , merels , koolmeesjes enz. maar de buurman heeft gedreigd en gezegd zodra je na deze datum nog voer strooit noteer ik dat en ga bellen naar de woningstichting.mijn vraag is , kan hij het mij moeilijk maken.

Steenarend boven West-Friesland?

Op zaterdagavond van 20mei om circa 19.00 circelde er een roofvogel op grote hoogte boven Enkhuizen. Komende vanaf richting Markermeer verdween de vogel geleidelijk richting Andijk en het Ijsselmeer.Ik heb met een 300mm lens de bijgevoegde foto genomen en verder flink uitgesneden om enigszins zichtb...

vreemde duif

Hallo VV,Kunt u mij vertellen wat voor een duif dit is die gefotografeerd heb vanuit mijn woning op de 6e verdieping in hartje Amsterdam. Er vliegen hier alleen hout- en stadsduiven rond, maar deze heb ik nog nooit gezien. Fraaie vogel trouwens. Bij voorbaat dank.groet,Ab Overbeek...

Is dit een jonge koolmees, pimpelmees of kuifmees?

Gefotografeerd door dubbel glas, gisterenavond om 20:30 uur, veel ruis dus, maar misschien toch wel te zien, we hebben een nestje gehad met koolmeesjes, misschien komt deze steeds terug om uit de pindakaas pot te snoepen, hij/zij is veel aan het heen en weer hippen op de beugel van de zaadkorf.dit v...

Koolmeesjes overleden

Graag wilde ik weten hier het kan dat er zoveel meesjes zijn overleden..Na een volle nest 8 stuks zijn er op een gegeven moment 5 jonge overleden....Dit kwam omdat zowel de vrouwtje als mannetje niet meer op kwamen dagen om hen te voederen....Zelf is me dit ook niet gelukt om hen bij te voederen.......

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.