Vogels

Witte waterhoen

Hoe komt het dat deze waterhoen Zo goed als helemaal wit is ??
Lijkt me Geen albino, is het mogelijk een kruising ?

Maandag 12 juni 2017 Diemen

Grasmus?

Bij de Mokbaai in het struweel op Texel afgelopen weekend.Lijkt een grasmus, maar ik vind de oranje flanken en het ontbreken van de witte kin wat afwijkend.Iemand een idee?

Broedresultaat mezen en andere algemene soorten

In Zuid-Limburg bereiken mij verontrustende berichten over geen of nauwelijks broedresultaat bij o.a. mezen en Zwarte roodstaart.Reden zou de lange zoektocht naar prooi-insecten zijn.Is dit algemeen zo in Nederland?Wij hebben nog wel succes gezien bij de Merel. Ik heb nog geen nestkast geïnspecteer...

Vreemde vogel

Welke vogel is dit : hij vloog in t oevergebied van de Bocholter Aa in Dtsland: hij dook regelmatig naar de over met een scherp schrilgeluid

Gooien met muis

Vandaag viel er een dode muis uit een boom voor mijn voeten. Toen ik omhoog keek, zat daar een kraai. Waarom zou het dier dat hebben gedaan?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.