Vogels

0nbekende vogel

23 juni in nunspeet gezien vogelpaartje,mannetje leek op groenling maar aan beide kanten van de snavel een kwastje veren , vrouwtje was grijzig van kleur ,ook met de kwastjes langs de snavel. 8 vogelboeken bekeken maar niet gevonden . Zou U er iets over kunnen vertellen, ze zaten in de tuin ,even la...

Broer voedert broertje of zusje

In onze tuin heeft een merelpaar een aantal jongen gekregen. Wat ons is opgevallen is de onderlinge solidariteit. Afgelopen week is de jongste die nog niet goed kon vliegen uit het nest gevallen. We liepen waarschijnlijk te dicht in de buurt van het jong toen de hele familie moeder, vader, broertjes...

Kan het zijn dat de koolmeesjes nu nog jongen hebben?

Al 5 jaar lang hebben wij een broedkastje voor koolmeesjes in de tuin hangen en vermoeden dat er dit jaar voor het eerst genesteld is. Dit is al aan de gang sinds half mei. De ouders vliegen af en aan, maar nog steeds niets van jongen waargenomen. Ik vraag me af of we nog kunnen hopen dat die er no...

Leucistische kauw?

Ben al een paar weken geïntrigeerd door deze ontzettend schuwe bruin/witte vogel.
Kon vanmiddag eindelijk een (heel) slechte foto maken. Mijn vraag is dus eigenlijk of dit een leucistische kauw betreft? Hij heeft er de uiterlijke kenmerken van zoals grote ed maar is veel schuwer en de kleur ...

(Te) jonge merel?

Ik zag net deze jonge merel zitten en hij lijkt me eigenlijk een beetje té jong om al uit het nest te zijn. Er zijn volwassen merels in de buurt, die vrij opgewonden zijn, maar ik zie ze het jong niet voeren. Weet iemand of dit is zoals het hoort, of zou hij uit het nest gevallen zijn? En kan ik in...

onbekend veertje

vanmiddag vond ik dit veertje in mijn tuin. Het lijkt mij te groot voor een zangvogel.Kan iemand mij op weg helpen van welke vogel dit veertje is?

Welke "roofvogel"is dit

Hallo, deze vogel zwerft al enige tijd rond in onze landelijke omgeving, lijkt op een roofvogel, foto helaas niet duidelijk, vliegt zeer snel, valkachtig, nog net de zwarte staart zichtbaar, verticale streep onder de ogen, zo groot als een flinke duif/grote valk.Wat is dit thx.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.