Vogels

hakspoor op Amerikaanse eikel

een vraag over de gaai. Tijdens een wandeling ter voorbereiding van een IVN-diersporentocht kom ik langs het pad op verschillende plekken opengebroken (??) eikels van de Amerikaanse eik tegen. Geen knaagsporen van muizen in ieder geval. De eikels zijn allemaal min of meer door de helft met een ...

verandering tuinvogel soorten

Hallo
ik heb sinds 25 jaar veel merels, koolmeesjes, pimpelmeesjes,turkse tortelduifjes. en stadsduiven in mijn tuin en 1 keer per jaar een zwerm spreeuwen die mn druivenstruik komen plunderen.
dit jaar echter heb ik nog niet 1 merel gezien wel 3 losse spreeuwen die nu dagelijks langs ...

Een fazant?

Deze sympathieke vogel scharrelt bij ons in de tuin rond. Ze is redelijk tam. Wat is het? Geen gewone vrouwtjesfazant volgens mij, daar is ze te licht voor? Vrouwelijke goudfazant?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.