Welke roofvogel is dit?
Welke roofvogel is dit?2 weken geleden bij Duiven in de weilanden.foto's helaas niet scherp. Witte plek boven de staart andere foto
Welke roofvogel is dit?2 weken geleden bij Duiven in de weilanden.foto's helaas niet scherp. Witte plek boven de staart andere foto
Welke roofvogel is dit?2 weken geleden bij Duiven in de weilanden.foto's helaas niet scherp. Witte plek boven de staart.andere foto
Determinatie - Frater of barmsijs ? Paulinapolder - 14/1/2018 - dijk Westerschelde - ( Gele bek + purper kleurtje op kopje.
Als vogels broeden mogen de nesten niet verstoord worden. Maar worden nesten dan niet meer gebruikt nadat de jongen zijn uitgevlogen? Of, als een nest vaker gebruikt wordt om te broeden, blijft het nest leeg tussen twee broedsels?
Ik denk toch dat het en buizerd is , maar weet het niet zeker.
In het von Gimborn arboretum trof een van mijn collega vrijwilligers het volgende nest aan. Van wat voor dier of vogel kan dit zijn. De foto's zijn helaas niet zo scherp.
determineren van deze vogel. Frater?
Deze zat op een paaltje bij Battenoord langs de dijk..
Deze foto heb ik gemaakt in juni 2017, voor de kust van de Buitenste Hebriden (Schotland)
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.