Onbekende bloem
Wie weet hoe deze bloem/plant heet
Wie weet hoe deze bloem/plant heet
Elk jaar komt op dezelfde plaats over een lengte van zo'n 50 m deze plant op langs de slootkant. Ik vermoed dat het een verwilderde exoot is, maar wil graag zekerheid. Elders in de polder kom ik hem nergens tegen.
De plant is ruim 1,20 m hoog. De bloemhoofdjes zijn plm 7 cm in doorsnee. De b...
Dit lijkt me een overbekend kruid. Helaas weet ik de naam niet .
Weet iemand welke boom dit is ? Deze boom heeft in het najaar grote bruingekleurde peulen.
Deze is nu al leuk en wordt vast nog veel mooier. Maar wat is het?
Sinds een paar dagen zijn deze bloemen flink uit de knop gekomen en gaan bloeien. Ik gok op een wilgenroosje, hoewel ik alleen de algemene soort ken.
Maak me maar weer wijzer.
Ik ga steeds meer genieten van de tuin en opmerken.
Lida
Deze plant stond langs de Lekdijk. Iemand een idee welke dit is?
Op een braakliggend stukje grond staat veel wikk, teunisbloemen, allerlei grassen en deze pluisjes, is dit uitgebloeide wikke?
Ik zal nog een tweede foto bijvoegen.
Weet iemand de naam van deze plant, we zagen hem op ongeveer 800m hoogte, in de buurt van Albertville
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.