Welke ganzevoet? zou dit zijn?
Dit lijkt me een plant uit de ganzevoetfamilie. Benieuwd of ik het bij het juiste eind heb.
De plant is plm. anderhalve meter hoog. Gevonden op een droog ruderaal terrein langs de Lek in de Krimpenerwaard
Dit lijkt me een plant uit de ganzevoetfamilie. Benieuwd of ik het bij het juiste eind heb.
De plant is plm. anderhalve meter hoog. Gevonden op een droog ruderaal terrein langs de Lek in de Krimpenerwaard
Het is een kruisbloemige, dus geen boterbloemachtige, maar wat is het dan wèl. Er stond er ook maar één in het gebied dat ik afstruinde; een opgespoten getijdengebied langs de Lek
In mijn tuin in Wervershoof groeit al een tijdje dit bloemetje in de heidetuin. Lijkt een beetje op rozemarijnheide maar blaadje is kleiner en heel zacht. Lipbloemig zo te zien. Is "onkruid" maar ik heb hem laten staan omdat het zo mooi is. Weet iemand de naam?
Dank vast, Marianne
Er zijn vele witte bloemetjes gaan bloeien in mijn tuin.
De stelen zijn ongeveer 60 cm hoog en hebben puntige bladen.
Grappig , hoe de planten elkaar opvolgen in het seizoen.
Maar hoe heten ze en hoe ga ik er mee om?
Lida
Waarom blijven waterdruppels als pareltjes liggen op het blad van de OI kers , en niet op vele andere bladeren ?
Bij welke boom(pje) hoort deze bloem. Groeit op een binneplaatsje.
Wie weet hoe deze plant heet? de tuinman van mijn ouders weet het niet
Ik vind het nog erg lastig om alle schermbloemen-soorten uit elkaar te houden. De reuzen berenklauw herken ik wel, en ook de (gewone) berenklauw herken ik nu volgens mij wel.
Maar hoe heet deze ook alweer?
Gezien op de Maashorst.
Ik zag deze plant op de Veluwezoom, maar ik heb geen idee hoe hij heet.
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.