Welke plant is dit?
Wie kan mij de naam van deze plant vertellen? Neem aan dat het een orchideeënsoort is. Vindplaats is in het duinengebied op Texel. Bij voorbaat dank voor je reactie.
Wie kan mij de naam van deze plant vertellen? Neem aan dat het een orchideeënsoort is. Vindplaats is in het duinengebied op Texel. Bij voorbaat dank voor je reactie.
Dit voorjaar deze Vleugeltjesbloem? in het noorden van Slovenië gezien. Wie kent deze soort?
Genietend van mijn tuin, zag ik op de oever van mijn vijver, tussen het koninginnekruid en campanula, dit prachtexemplaar staan dat niet door mijn man of mij geplant is.Ik vermoed dat het een wilde orchideeënsoort is, we hebben ook grote en kleine wespenorchis in onze tuin in de buurt van Eindhoven...
Is dit de zeldzame Grote Muggenorchis of vergis ik mij?
Is dit de zeldzame Grote Muggenorchis of vergis ik mij?
Wat zit er op het blad van de larix?
Op verschillende plaatsen aangetroffen langs wegen en paden in het Gerendal, Zuid-Limburg (tussen Wijlre en Schin op Geul). Een houtgewas met typische witte bloemen. Zoekend op internet kom ik uit bij de Lederboom (Ptelea trifoliata). Maar dat is een tuinplant. Wordt nergens beschreven als voorkomen...
Deze foto's heb ik op 21 oktober 2012 op de Veluwe gemaakt in het bos in de buurt van Vierhouten.Het waren er een paar bij elkaar in de buurt, en ze waren zo'n 10 a 15 cm hoog.Ik vraag me nog steeds af wat voor plant (of toch een paddestoel?) dit is. Iemand een idee?
Weet iemand de naam van deze naaldhout-soort ?
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.