Bij ons in het dorp staan rond het plein een 20 tal van deze bomen, c.a. 5 a 6 mtr. hoog, blad samengesteld, niet exact tegenover elkaar, 2a 3 cm lang, c.a. 0,8 cm breed. De bomenkruin is niet echt dicht en heeft een gladde stam. Ik dacht aan een van de essen, maar welke ?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Oh, ik dacht dat Markuz al eerder met Valse Christusdoorn kwam (en ook al aangaf dat er doornloze varianten zijn)?
Joseph heeft hier natuurlijk wel aan toegevoegd dat het om de Sunburst (doornloze) gaat.
Dus dank beiden, weet ik ook weer.....
Groet, Minke.
Ik heb vandaag bericht gehad van de Gemeente, het is de valse Chritusdoorn de Gleditsia Sunburst. Dus Joseph Hal zat goed.
Dank je wel allemaal.
Groet
Piet
Gleditsia triacanthos Sunburst, doornloze variƫteit, verkleurt in het najaar naar geel
En er zijn ook varianten zonder doornen. Ja, ik vind het best een serieuze kandidaat. :) Maar als je zekerheid wil, kan de gemeente je vast verder helpen. Dit soort dingen worden ongetwijfeld nauwkeurig vastgelegd.
Zou leuk zijn als je nog even laat horen als je meer weet. Ik ben nu ook wel benieuwd.
Dag Markus dat zou hij kunnen zijn, ik had er echter nog nooit een zonder doornen gezien.
Er schijnt ook een variant zonder peulen te bestaan, ik hou ze in de gaten.
Groet
Piet
Had ik nog nooit van gehoord, Markuz!!!
Op internet gezocht en dat lijkt inderdaad heel erg!. Zie ook dat de boom veel gebruikt wordt bij park- en straataanleg. Klopt dus prima met Piet's verhaal!
Groet, Minke.
Doet mij denken aan een Valse Christusdoorn (Gleditsia triacanthos).
Ik heb uiteraard al de zoeksleutel van de bomengids geraadpleegd, kwam er niet uit vandaar mijn vraag.
Ik ga verder zoeken, bedankt Jeanette
Je zou het eens bij de Gemeente kunnen navragen, Piet.
Eventueel eens zoeken in de bomengids.