Planten

welk plantje is dit?

Dit donkerblauwe plantje trof ik aan op een ruderaal terrein langs de Nieuwe Maas. Eerst dacht ik aan ridderspoor, maar de bladeren lijken er volstrekt niet op. Wat is de naam van deze plant. Wellicht een verwilderde exoot?

Aparte boomstam deel-1

Wat is de naam van deze boomBladvorm is veervormig samengesteld (n is11)Gefotografeerd in midden Frankrijk (juni 2017)Aangezien er slechts 1 foto per vraag kan worden ingediend volgen er hierna nog 3 vragen (aparte boomstam deel 2 t/m 4) met elk 1 foto die betrekking hebben op dezelfde boom....

Schorrezoutgras????

Aan de bosrand hier in Oss vond ik 'n plant die ik niet herkende. Ik nam één stengel mee om er foto' van te maken. Zoekend in mijn plantengids kwam ik uit bij Schorrezoutgras. Maar dat zou toch wel heel sterk zijn. Kan iemand aan de hand van deze foto zeggen welke plant dit is?

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.