Plant
Welke plant staat er inmijn tuin ? het zit vol hommels soms we twintig of meer kleine paarse bloemen en een klein donkergroen blad
Welke plant staat er inmijn tuin ? het zit vol hommels soms we twintig of meer kleine paarse bloemen en een klein donkergroen blad
De 1e gele bloem bloeit nu.(Ik stelde de vraag eerder,maar komt dan op de volgende pagina te staan en misschien niet meer gezien)
Ik ben vergeten hoe deze plant heet.Hij is in ontwikkeling en krijgt gele bloemen.Heeft enorme grote bladeren.Ben blij dat hij eindelijk gaat bloeien.
Bedankt alvast Michelle.Misschien stel ik de vraag te vroeg en moet ik wachten tot ie echt bloeit
Deze planten fotografeerde ik al in juni langs de oever van de Lek. Ze groeiden tussen het steenslag en de basaltkeien. Nog steeds ben ik er niet in geslaagd uit te vinden welke plant dit is, dus nu maar hier de vraag gesteld. Wanneer ik het mij goed herinner zijn de bloemen lipbloemig.
begin juni 2016 gefotografeerd langs het Maximakanaal in 's-Hertogenbosch.De plant stond in de buurt van veel teunisbloemen.Alles lijkt op 'n teunisbloem, maar de bloemknoppen openen zich niet.Wie kan mij vertellen, wat dit is?
Hallo, Ik heb de plant zoals zichtbaar op de foto onlangs gekregen en wil erg graag weten hoe deze heet. Kan iemand mij verblijden met het antwoord?
Weet iemand hoe deze wilde paarse plant heet? Probeer achter de naam te komen maar kom er niet uit. Bij voorbaat dank.
Dit plantje vond ik in een getijdengebied langs de Nieuwe Maas bij Krimpen aan de Lek. Het schermpje -wat eigenlijk geen schermpje lijkt- heeft een doorsnede van plm 2,5 cm en is zo'n 3,5 à 4 cm hoog. De stengels zijn plm 30cm lang.
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.