Enig
Idee ? alsjeblieft ...Bloem loofboom lijkt op denne-appel...R'dam, 31-07-2017.Dank
Idee ? alsjeblieft ...Bloem loofboom lijkt op denne-appel...R'dam, 31-07-2017.Dank
ik vraag me af, of dit een afwijking is of een variant, zo "vol" heb ik niet eerder bloesem van een braam gezien (vandaag aangetroffen op de geluidswal in Gouda)
Nu bloeien er 2 bloemen.Of Griekse alant of koeienoog?
Hoop op het antwoord.
Bedankt alvast Michelle
Op 2 augustus j.l. gezien op de Veluwse zandverstuiving richting Hoog Buurloo. Zou dit mogelijk een Geel zonneroosje - Helianthemum nummularium - kunnen zijn?...
Vanmiddag gezien in Zoetermeer in het Balijbos langs fietspad waar in de berm o.a. veel wilde peen staat. Ik dacht in het centrum van de "bloem" een insect te zien, maar toen ik met de loep keek, bleek het wen onderdeel van de plant te zijn.Aanvakelijk wit/rose, later donkerpaars.
Geachte lezers, weten jullie wat is deze plant? Het groeit in een vaas (spontaan, niet geplant en moeilijk uit te roeien, hoor ik) en vormt ook heggen op wanden langs wegen. Ik heb deze plant in Lombardije (noord Italië) gezien, in de provincies Bergamo en Lecco.
Gezien op 30-07-2017 langs de Platsbeek bij Nuth (L.). Lijkt op 'doorgeschoten' Dalkruid, maar ik kan die rode schutblaadjes niet plaatsen.
Best ...Weet je de naam van deze plant? Bloem lijkt wat op haagwinde. Heeft kelk in de vorm van blaasje / lampionnetje.Dank.
Welke plant staat er inmijn tuin ? het zit vol hommels soms we twintig of meer kleine paarse bloemen en een klein donkergroen blad
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.